1- گیر کردن کاغذ در پرینتر
Paper jam Error

پرینترها دیر یا زود با مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر را خواهند داشت. این خطا هنگامی رخ می دهد که کاربران از سیستم پرینت و نوع پرینتری که در اختیار دارند آگاهی ندارند.دلیل گیر کردن کاغذ در پرینتر ها و راه حل آن را بررسی خواهیم کرد.

انتخاب بهترین کاغذ برای استفاده در پرینتر hp

باید توجه داشت که برای اجرای دستور چاپ لازم است تا چرخدنده ها و سیستم های مکانیکی درون پرینتر فعال شده و کاغذ را از سینی های ورودی به دورن چاپگر بکشند. با انتقال آن در مسیر پرینت به سمت خروجی هدایت کنند.

هرگونه اختلال در روند صحیح کارکرد غلتک ها  موجب شود تا کاغذ در درون پرینتر گیر کرده و به کاربر خطای گیر کردن کاغذ در پرینتر یا Paper Jam نمایش داده شود .

روش برطرف کردن مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر

اولین راهکار و پیشنهاد برای عدم برخورد با  انجام سرویس های دوره ای و بررسی مشکلات اولیه در پرینتر توسط کارشناس ها و یا افراد متخصص می باشد. هرچند سرویس دوره ای می تواند هزینه ای ناچیز برای کاربران ایجاد کند اما از بروز هزینه‌های سنگین و یا از کار افتادن کامل پرینتر جلوگیری کرد. این امر سبب میشود تا پیش از وقوع هر خرابی مشکل را پیش بینی و آن را برطرف کنید.

قرار دادن صحیح کاغذ درون پرینتر

قرار نگرفتن صحیح کاغذ در مخزن ورودی و یا به اصطلاح بهتر ورود کاغذ به صورت کج به درون پرینتر می‌تواند موجب وقوع این مشکل شود. لذا هنگامی که گاغذ گیر کرده در پرینتر را خارج میکنید حتما بررسی کنید که درون پرینتر ضامن های نگهدارنده کاغذ به درستی در کنار کاغذها قرار داده شده باشند .مهم است که کاغذ به راحتی و بصورت مستقیم به درون پرینتر وارد شود.

شاید مطالعه این مطلب را نیز دوست داشته باشید:

مشکلات رایج کارتریج تونر

استفاده از کاغذ سالم

استفاده از کاغذ های مچاله شده و پاره و یا برگه هایی که دارای متعلقاتی مثل سوزن منگنه و یا سوزن ته گرد هستند درون پرینتر گیر میکند. این امر علاوه بر ایجاد مشکلات جدی برای دستگاه کاربر را با خطای گیر کردن کاغذ در  پرینتر مواجه خواهند کرد.

تعویض قطعات و یا تعمیر آنها

عوض کردن و یا تعمیر قطعات خراب ، چرخ دنده‌ها و یا غلطک های آسیب دیده برای کاربران کاری سخت و بعضاً غیر ممکن است. اما این امر سبب محافظت از دستگاه برای جلوگیری از بروز مشکل و یا بیرون کشیدن کاغذ از درون پرینتر کاری آسان و پیشگیرانه است.

اگر در هنگام روند پرینت متوجه شدید که پرینتر بصورت همزمان دو یا چند برگه را به داخل میکشد باید دستگاه را تعمیر کنید. ورود چند کاغذ همزمان به درون پرینتر باعث گیر کردن کاغذ در چاپگر شده و به آن آسیب جدی وارد میکند.

تکنولوژی پیشرفته در پرینتر های جدید

امروزه پرینتر های اچ پی با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و داشتن سنسور ها در نقاط حساس از ابتدا تا انتهای عملیات چاپ را رصد میکند. هرگونه مشکل یا خطای پیش آمده را در محل دقیق آن به کاربر اعلام می‌کند.

بنابراین با کمی دقت و توجه به نوع و یا کد خطای نمایش داده شده بر روی پرینتر یا مطالب نوشته شده روی صفحه نمایش دستگاه می توانید به سادگی آن را جستجو و تا رفع کنید.

شاید مطالعه این مطلب را نیز دوست داشته باشید:

دلایل تار بودن صفحات چاپ شده توسط پرینتر اچ پی

خرابی فیوز و غلتک های درون آن و مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر لیزری اچ پی

یکی دیگر از دلایل اساسی برای رفع این مشکل در پرینتر مشکل خرابی های به وجود آمده در قسمت فیوزر و یا غلطک های درون آن می باشد .به دلیل بروز مشکلات اساسی قطعاً می بایست دستگاه توسط کارشناس و افراد متخصص بررسی شود.

استفاده مکرر از پرینتر و وقوع مشکل گیرکردن کاغذ در آن

نکته مهم عدم توجه به خرابی های پرینتر به خصوص گیر کردن های متوالی کاغذ در پرینتر و استفاده های مکرر از پرینتر است.  گیر کردن کاغذ در درون آن می‌تواند موجب خسارت‌های مالی سنگین تر به پرینتر شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در اولین فرصت و با مشاهده تکرار مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر این خطا را جدی بگیرید.

تهران نارا نوین

برای رفع هر گونه مشکلات موجود در دستگاه خود میتوانید از تیم مجرب و حرفه ای تهران نارا نوین بهره بگیرید. همچنین تیم پشتیبانی ما اماده ارایه خدمات به کاربران خود میباشد.  02188827729 – 02188140115 -02188140121 – 02188322381 – 02188304127
09123761288 موسوی

منبع: تهران نارا نوین

نوشته های مشابه

۸ دیدگاه در “رفع مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر اچ پی

  1. كبري گفت:

    من پرینترم برند كنون هست و روی نمایشگر آن خطای E04 رو نشون ميده ، دلیلش چیه؟

    1. این خطا بخاطر اینه کاتریجتون رو اشتباه نصب کردید برای رفع مشکل کاتریج رو خارج کنید دوباره جاگذاری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *