گیر کردن کاغذ درون دستگاه کپی و رفع آن:

دلیل پلیسه شدن کاغذ در کپی

گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی به چه معناست؟

دلیل پلیسه شدن کاغذ در کپی زمانی اتفاق می افتد. که تکه ای کاغذ در پرینتر یا دستگاه کپی گیر می کند. کاربر معمولا  قبل از اینکه کار پرینت ادامه پیدا کند،باید به طور دستی تکه کاغذ را از دستگاه خارج کند. برای حل مشکل گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی باید دلیل آن را شناخته و سپس به رفع آن بپردازید که در زیر به دلیل های آن اشاره کرده و راه حل رفع آن را ذکر کرده ایم.

گیر کردن کاغذچرا وچگونه اتفاق می افتد؟؟

علل زیادی برای گیر کردن کاغذ در سیستم وجود دارد. اما اصلی ترین دلیل این امر به خاطر کاغذ است. اگر کاغذ مجعد باشد، در محیط مرطوبی نگهداری شود. یا وزن درست و مشخص شده توسط دستگاه بارگذاری نشده باشد. ویا کاغذ به صورت صاف و مستقیم در سینی دستگاه قرار نگرفته باشد ممکن است در داخل دستگاه گیر کند.

چگونه می توان کاغذ گیر کرده را از دستگاه خارج کرد؟

زمانی که دستگاه را خریداری می کنید باید به همراه آن راهنمایی هایی را نیز دریافت نمایید.  پس باید در ابتدا ببینید. که آیا دستورالعمل خاصی برای دلیل پلیسه شدن کاغذ در کپی و رفع آن در دستگاه وجود دارد یا خیر. اگر چنین راهنمایی وجود نداشت یا اینکه نتوانستید از راهنمای موجود استفاده کنید، مراحل ساده زیر را دنبال کنید. تا بتوانید کاغذ را از دستگاه خارج نمایید:

1. همانند سایر خطاهای مرتبط با فناوری، بهتر است دستگاه اصلی را خاموش کنید. سپس ریستارت نمایید.ممکن است اینکار خود به خود مشکل گیر کردن کاغذ را حل کند.

2. اگر بعد از انجام مرحله بالا، گیر کردن کاغذ برطرف نشد بهتر است کمی تلاش کنید تا بتوانید آن را از دستگاه خارج کنید.

3. اگر کاغذ را مشاهده نمی کنید و پرینتر شما صفحه نمایشی دارد، به احتمال زیاد این صفحه نمایش مکان گیر کردن کاغذ را به شما خواهد گفت. خود دستگاه دستورالعمل های ساده ای را برای به دست اوردن مکانی که کاغذ گیر کرده ارائه می کند و به شما می گوید چگونه باید کاغذ را از دستگاه خارج کنید.

4. اگر پرینتر شما صفحه نمایش ندارد، باید خودتان بررسی کنید و به دنبال جایی باشید که کاغذ در آن گیر کرده است.

5. زمانی که کاغذ را پیدا کردید به آرامی کاغذ را بکشید تا بتوانید آن را به بیرون از دستگاه هدایت نمایید.از هر دو گوشه کاغذ بگیرید و اجازه ندهید کاغذتان پاره شود. برخی از مدل های بزرگ تر همچون پرینترهای چند منظوره و کپی های دیجیتال، ممکن است دستگیره هایی داشته باشند که در گرفتن کاغذ و حرکت دادنش به شما کمک کنند.

6. بعد از اینکه کاغذ از دستگاه خارج شد، سینی کاغذ را باز کنید . مطمئن شوید که کاغذ به طور صاف در آن قرار گرفته و هیچ پیچ و تابی ندارد. اگر مشکلی وجود داشت آن را با کاغذ تازه جایگزین کنید.

7. قبل از اینکه کار پرینت دوباره آغاز شود ممکن است مجبور شوید دکمه ای را بفشارید. که به دستگاه اجازه می دهد شروع کار را تشخیص دهد.

چگونه می توان از گیر کردن کاغذ در آینده جلوگیری کرد؟

1. همیشه  در یک زمان واحد،از یک نوع کاغذ در سینی استفاده کنید.

2. راهنمایی هایی که به همراه دستگاه در اختیارتان قرار می گیرد را بررسی کنید تا حداکثرو حداقل وزن کاغذی که دستگاه می تواند مدیریت کند را تشخیص دهید. هرگز از کاغذی که بسیارسنگین است استفاده نکنید.

3. مطمئن شوید که ضخامت کاغذ/ کیفیت را کنترل پنل پرینت به درستی انتخاب کرده اید.

4. همیشه کاغذهای خود را در مکانی سرد و خشک نگه دارید. اگر رطوبتی بر روی کاغذ وجود داشته باشد ممکن است باعث چسبیدن آن ها به هم شود و موجب گیر کردن کاغذ در دستگاه گردد.

5. زمانی که کاغذی را به دستگاه اضافه می کنید، مطمئن شوید که کاغذ مجعد نیست، پیچ و تاب ندارد و گوشه هایش به هم نچسبیده است. باید کاغذها با هم تراز باشند.

6. سینی دستگاه را بیش از حد پر نکنید. از راهنمای داخلی سینی که علامت fill to دارد استفاده کنید.

7. هرگز سینی کاغذ را زمانی که دستگاه در حال پرینت گرفتن است باز نکنید. اینکار مانع از ادامه کار می شود و به فید نادرست و گیر کردن کاغذ می انجامد.

برای رفع هر گونه مشکلات و تعمیر تجهیزات ماشین های اداری خود میتوانید از تیم مجرب و حرفه ای تهران نارا نوین بهره بگیرید. همچنین تیم پشتیبانی ما آماده ارایه خدمات به کاربران خود میباشد.
02188827729 – 02188140115 -02188140121 – 02188322381 – 02188304127 – 09123761288  موسوی    –  09123808184 نوری

منبع: تهران نارا نوین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *