MFP یا پرینترهای چندکاره، یک دستگاه همه جانبه است. این دستگاه برای از بین بردن نیاز به دستگاه کپی، دستگاه فکس، اسکنر و پرینتر جداگانه، طراحی شده است. یک MFP یا دستگاه های مالتی فانکشنال تمام این تجهیزات را درون یک ماشین قرار می ‎دهد. دستگاه های پرینتر چند کاره، معایب و مزایایی دارند که به توضیح آنها می پردازیم.به تفضیل مزایا و چاپگر چند کاره اشاره خواهیم کرد. بررسی این موارد سبب خرید به مقرون به صرفه تر همراه با آگاهی بیشتر خواهد بود. مزایا و معایب چاپگر چند کاره در مقاله زیر به صورت کامل در اختیار کابران تهران نارا نوین قرار گرفته است.

معایب: سیاه و سفید

یکی از معایب پرینتر چند کاره این است که بسیاری از پرینترهای چند کاره تنها به صورت سیاه و سفید چاپ می کنند.چونکه مخازن جوهر یا تونری که اسکنر،کپی و پرینتر از آن استفاده می کنند یکی است. برای استفاده از جوهر یا تونر رنگی مشکل به وجود خواهد آمد. به همین دلیل، بسیاری از پرینترهای چند کاره تنها با قابلیت چاپ سیاه و سفید عرضه می شوند.

معایب: هزینه های بالا

کار کردن با یک پرینتر چند کاره گران است. مقدار انرژی مصرفی لازم برای عمل چاپ، اسکن و کپی دستگاه پرینتر چند کاره بالا است. زمانی که نیاز به تعمیر و نگهداری به وجود می‎ آید نیز هزینه بر خواهد بود. جوهر یا تونر پرینتر های چند کاره ممکن است به دلیل عملیاتی که از آنها استفاده می کنند مانند پرینت، فکس و کپی، سریعتر از دستگاه های دیگر تمام شود.

برای مشاهده مقاله مرتبط با این موضوع کافی است کلیک کنید

مقاله انواع پرینترهای چندکاره در تهران نارا نوین

معایب: تعمیر و نگهداری

هنگامی که MFP یا پرینترهای چندکاره خراب می شود، قابلیت کپی کردن، چاپ، فکس و اسکن آن کسب و کار یا خانه نیز از بین می‎ رود. هنگامی که پرینتر خراب می‎شود و هیچ کس نمی تواند هیچ کاری را به اتمام برساند. این می تواند یک مشکل برای کسب و کارهایی باشد که نیاز زیادی به چاپ، فکس و کپی دارند.

 

 

معایب: زمان

MFP بر اساس قانون “first in، first out” (اولین ورودی، اولین خروجی) عمل می کند. این به این معنی است که کارها در یک صف قرار می‎ گیرند. چاپگر چند کاره می تواند بسته به سرعت دستگاه، طول کارها و تعداد افرادی که بطور مشترک از ماشین استفاده می ‎کنند. بیش از یک ساعت طول بکشد. بعضا ممکن است افراد برای استفاده از دستگاه صبر کنند و زمان تولید آنها با توقف روبرو گردد.

 

پرینتر لیزری چند منظوره

مزیت: هزینه اولیه

از مزایا پرینتر چند کاره این است که از آنجایی که فقط یک دستگاه پرینترهای چندکاره لازم است. شرکت ها مجبور نیستند تعداد زیادی ماشین خریداری کنند. این کار می تواند در ابتدا باعث صرفه جویی شود. به جای خرید 20 پرینتر و دستگاه فکس، شرکت فقط باید یک MFP بزرگ برای هر بخش خریداری کند.

مزیت: صرفه جویی در فضا

پرینتر چند منظوره فضای زیادی را ذخیره می کند. این مزیت در محیط خانه و دفتر مفید است. ماشین آلات و تجهیزات کامپیوتری درهم ریختگی ایجاد می کنند. بنابراین هر چیزی برای کاهش دادن این فضا مفید خواهد بود.

مزیت: سرعت و انعطاف پذیری

MFP (multi functional printer) پرینتر های چندکاره ای اند که، سریعتر از سایر پرینترهای لیزری کار می‎ کنند. این سرعت ناشی از طبیعت چند کاره پرینتر است. بعضی از MFP ها می توانند فکس ها، اسناد چاپی، اسکن تصاویر و کپی‎ها را همزمان ارسال کنند. شما میتوانید با در نظر گرفتن مزایا و معایب چاپگر چند کاره و قیاس آن ها با پرینتر های تک کاره چه از لحاظ قیمت و چه زمان، فضا و سایر موارد محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و خریداری کنید.

منبع: آوند پرینت

۸ دیدگاه در “مزایا و معایب پرینتر های چند کاره

  1. hptamir گفت:

    سلام بسیار مفید بود. از سایت تعمیر پرینتر ما دیددن کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *